06 mars 2011

American Gods


Jag är en sucker för science-fiction, och Neil Gaiman är en av mina absoluta favoritförfattare. American Gods utspelar sig kors och tvärs över USA, i en jakt på diverse gudar och högre väsen, ledd av en modernt gestaltad Oden. Han har ofta med inslag av nordisk mytologi i sina böcker vilket ju är extra roligt när man känner till lite om det. Det är många tvära kast i den här och den blir aldrig förutsägbar, dessutom tycker jag att han har förmågan att skriva sci-fi på ett sätt som gör att de känns som en vanlig roman. Som en liten sidnot älskar jag dessutom att han använder samma universum av gudar i många av hans berättelser, det är samma tänk i denna som i hans fantastiska serieromaner Sandman.




American Gods by Neil Gaiman is really good science-fiction

1 kommentar:

Louise sa...

Ja dom står jättefint fastän det har gått 3 dagar sedan jag köpte dom :) Tulpaner brukar ju slokna ganska lätt annars. Ska tydligen vara bra att hälla i lite potatismjöl, men det har jag inte testat än :)